5 B2B Marketing Automation-strategier, der virker


Over halvdelen af ​​B2B-virksomheder (53 procent) bruger i øjeblikket marketingsautomatiseringsteknologi i en vis kapacitet. Og yderligere 37 procent planlægger at implementere det i den nærmeste fremtid.

Det betyder, at B2B marketing automation er en del af spilleplanen for 90 procent af virksomhederne. Og det er fantastisk. Men her er sagen. At bruge det går ikke altid efter planen, og mange virksomheder formår ikke at få den ROI, de håbede på.

Når det er sagt, er det nået langt, og vi er vidne til et monumentalt skift nu, hvor marketingautomatisering er blevet lettere at have råd til, skalere og implementere.

Til dette indlæg vil jeg fremhæve de mest legitime B2B-automatiseringsstrategier, der kan være potentielt afgørende. Dem, der er blevet undersøgt, og som kan hjælpe dig med at forbedre alle faser af din digitale markedsføring.

5 B2B Marketing Automation-strategier, du kan prøve i dag

1. Leadscoring

2. Automatiserede e-mail-sekvenser

3. Chatbots til at besvare leadspørgsmål og lede dem til relevante ressourcer

4. Selvplejende indhold

5. Trigger Marketing

 

1. Leadscoring

Hvis du ikke er bekendt med det, er leadscoring et pointbaseret system, hvor du kvantificerer værdien af ​​et kundeemne, som bestemmes af engagementsfaktorer som besøgte sider, downloadet indhold og åbnede e-mails.

Lead Scoring Model

At give hvert kundeemne en numerisk score hjælper dig med at afgøre, hvilke der er de hotteste, så du ved, hvilke der fortjener din opmærksomhed mest, hvilket giver dit marketingteam mulighed for at prioritere deres outreach.

Et godt eksempel på en B2B marketing automation platform, der tilbyder effektiv leadscoring, er HubSpot. Blandt deres tilsyneladende uendelige muligheder, HubSpots Predictive Lead Scoring Software fanger data gennem hele brugeroplevelsen og hjælper dig med at finjustere din outreach.

2. Automatiserede e-mail-sekvenser

Når vi taler om e-mail, siger næsten 6 ud af 10 B2B-marketingfolk (59 procent), at det er deres nummer ét kanal til at generere indtægter. Men et område, hvor mange marketingfolk kæmper, er at følge op med kundeemner i tide og få det rigtige e-mail-indhold til dem.

Brug af automatiserede e-mail-sekvenser er et gennembrud til dette problem og giver dig mulighed for at perfektionere din outreach i stor skala.

3. Chatbots til at besvare lead-spørgsmål og lede dem til relevante ressourcer

De sidste par år har markeret fremkomsten af ​​chatbots, hvor de hurtigt er ved at blive allestedsnærværende for B2B-mærker. Ifølge forskning fra Outgrow forventes 80 procent af virksomhederne at integrere chatbots i en vis kapacitet inden udgangen af ​​2021. Og når de bruges korrekt, kan de være et enormt aktiv for markedsføringen.

Faktisk fandt separat forskning, at de øverste 28 procent af virksomhederne bruger chatbots og lignende former for AI i deres markedsføring. En af de mest praktiske måder at udnytte magten ved chatbots er at bruge dem til at besvare lead-spørgsmål og henvise dem til nyttige ressourcer på dit websted. I stedet for at skulle gennemgå faktiske mennesker, giver denne tilgang dig mulighed for at give kundeemner den information, de har brug for, med det samme døgnet rundt.

Hvis du opdager, at dit team konstant bliver bombarderet med de samme spørgsmål igen og igen, er det at bygge en chatbot som denne en glimrende løsning på problemet. Og med 74 procent af folk, der foretrækker at bruge chatbots til at finde svar på simple spørgsmål, kan det have stor indflydelse på din kundeoplevelse.

4. Selvplejende indhold

Dit gennemsnitlige B2B-emne vil sandsynligvis bruge en betydelig mængde tid på at undersøge dit produkt.

Når alt kommer til alt, hvis de skal foretage en investering, vil de normalt lære så meget som muligt om dig, inklusive dit produkts funktioner, fordele, UVP og så videre for at sikre, at de træffer det rigtige valg.

Udover det vil mange leads også gerne vide mere om din branche generelt og vil se på dit indhold for at få indsigt.

En måde at facilitere bedre forskning og effektivt pleje kundeemner, mens du i det væsentlige sætter processen på autopilot, er at skabe selvplejende indhold.

5. Trigger Marketing

Den sidste af de strategier, jeg vil nævne, er trigger marketing, som HubSpot definerer som “brugen af ​​marketing automation software til at udføre en opgave som et resultat af en begivenhed, ofte en handling foretaget af et kundeemne eller en kunde.”

De påpeger, at en “trigger” i det væsentlige kan være alt, hvad du kan måle med dit CRM, med specifikke viste sider, antal viste sider og formularkonverteringer som blot nogle få eksempler. Ideen her er, at du opretter dit websted, så leads får vist relevant indhold, når de udfører en bestemt handling.

Udover blot at være noget, HubSpot diskuterer i et af deres blogindlæg, er trigger marketing noget, de lovligt bruger til at skabe en bedre, mere strømlinet marketingtragt. Tjek dette eksempel. Når en kunde kigger på et af HubSpots blogindlæg om ansættelsesfejl for at undgå, finder de nyttige, praktiske oplysninger.

Konklusion

B2B marketing automation er noget jeg personligt synes er rigtig spændende.

Det har været en reel game-changer for mange virksomheder og for eksempel anvender Carlo Gavazzi leadscoring, hvilket giver dem mulighed for at udrette meget mere og give en bedre kundeoplevelse med meget minimal arbejdskraft.

De B2B marketing automation strategier, jeg har listet her, burde give dig en idé om nogle af de muligheder, der er derude, og vil forhåbentlig give dig lidt inspiration til at hjælpe dig i gang.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *